Odvetniška družba Neffat in partnerji o.p., d.o.o.
Miklošičeva cesta 18, 1000 Ljubljana, Slovenija
- Telefon: 01/300-00-70
- e-pošta: info@neffat.si
06.04.2020
Zavezanec za davek mora davčnemu organu predložiti davčni obračun od dohodka iz dejavnosti za leto 2019 najkasneje do 31. maja 2020.
Če davčni zavezanec sestavlja davčni obračun za davčno obdobje, ki se ne razlikuje od koledarskega leta in je enako poslovnemu letu, je potrebno predložiti davčni obračun davka od dohodka pravnih oseb za leto 2019 najkasneje do 31. maja 2020.
V kolikor zavezanec sestavlja davčni obračun za davčno obdobje, ki se razlikuje od koledarskega leta in je enako poslovnemu letu, ter se izteče rok za predložitev davčnega obračuna, tj. tri mesece po poteku koledarskega leta za preteklo koledarsko leto, v obdobju trajanja ukrepov po interventnem zakonu, lahko zavezanec za davek predloži davčni obračun v dveh mesecih po izteku zadevnega roka, torej najkasneje do 31. maja 2020.
Zavezanec za davek opravi priglasitev ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov za davčno leto 2020 najpozneje do 31. maja 2020 oziroma do poteka roka za preložitev obračuna akontacije dohodnine oziroma dohodnine od dohodka iz dejavnosti.
Zavezanec za davek mora priglasiti ugotavljanje davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov za davčno leto 2020 oziroma za davčno leto, ki se začne v letu 2020, najkasneje do 31. maja 2020.
Pri tem se šteje, da je zavezanec za davek priglasil ugotavljanje davčne osnove za davčno leto z upoštevanjem normiranih odhodkov in se odločil za ugotavljanje davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov, če do 31. maja 2020 oziroma do poteka roka za predložitev davčnega obračuna ne obvesti davčnega organa o prenehanju ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov v davčnem obračunu za predhodno davčno leto oziroma obdobje.
Zavezanec za davek zahtevi za spremembo predhodne akontacije oziroma akontacije dohodnine in akontacije davka od dohodkov pravnih oseb priloži oceno davčne osnove za tekoče leto ter podatke, ki dokazujejo spremembo davčne osnove.
Zavarovalna osnova se v letu 2020 na novo določi na podlagi zadnjega obračuna akontacije dohodnine oziroma dohodnine od dohodka iz dejavnosti za mesec po mesecu, v katerem je bil obračun davka predložen davčnemu organu, vendar najpozneje za mesec junij.
V skladu z Zakonom o interventnih ukrepih na javnofinančnem področju lahko davčni organ dovoli odlog plačila davka za čas do dveh let oziroma dovoli plačilo davka v največ 24 mesečnih obrokih v obdobju 24 mesecev zaradi izgube sposobnosti pridobivanja prihodkov zaradi epidemije.
Po novem Zakonu o interventnih ukrepih na javnofinančnem področju lahko davčni organ dovoli odlog plačila davka zaradi epidemije tudi za akontacije davka ali davčni odtegljaj.
Davčni organ odloči o odlogu oziroma plačilu davkov v roku 8 dni od prejema vloge.
V kolikor je davčni organ dovolil obročno plačilo davka v skladu s prvim odstavkom 7. člena Zakona o interventnih ukrepih na javnofinančnem področju in zavezanec zamudi s plačilom obroka, ki zapade v plačilo v obdobju trajanja ukrepov, zapadejo v plačilo vsi zapadli neplačani obroki tri mesece po prenehanju trajanja ukrepov.
V kolikor davčni organ dovoli odlog plačila davka oziroma obročno plačilo davka v skladu z Zakonom o interventnih ukrepih na javnofinančnem področju, se obresti ne zaračunavajo.
V skladu z Zakonom o interventnih ukrepih na javnofinančnem področju, lahko davčni organ sestavi in odpremi informativni izračun dohodnine za leto 2019 najkasneje do 30. junija 2020.
V kolikor zavezancu za davek, ki je rezident, informativni izračun dohodnine za leto 2019 ni bil vročen do 15. julija 2020, mora vložiti napoved za odmero dohodnine do 31. avgusta 2020.
V obdobju trajanja ukrepov ne teče zastaranja pravice do izterjave davka za tiste zavezance za davek, ki izkoristijo možnosti, ki jih ponuja Zakon o interventnih ukrepih na javnofinančnem področju, če davčni organ ne začne oziroma ne nadaljuje že začete davčne izvršbe. V tem primeru je zastaranje pravice do izterjave zadržano.
Z uveljavitvijo zakona se je zadržalo izvrševanje posameznih izdatkov neposrednih uporabnikov proračuna države za več kot 45 dni oziroma do sprejema rebalansa proračuna države za leto 2020.
Vlada mora predlagati Državnemu zboru Republike Slovenije predlog rebalansa proračuna države v 90 dneh po razglasitvi prenehanja epidemije, vendar ne pozneje kot 1. septembra 2020.
Vlada za namen zagotavljanja sredstev za izvajanje ukrepov, ki so povezani z epidemijo, odloča o prerazporeditvah pravic porabe v proračunu države brez omejitev.
Zavezanci, ki morajo predložiti letno poročilo na AJPES in jim je rok za predložitev poročil za preteklo leto potekel pred 31. majem 2020, v letu 2020 predloži letno poročilo najpozneje do 31. maja 2020.
V kolikor do 15. maja 2020 ne bo preklicana epidemija, se bodo roki podaljšali za 30 dni za naslednje zadeve:
***
Prispevki o ukrepih, ki jih prinašajo predpisi o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije Covid-19 in omilitev njenih posledic, so pripravljeni na podlagi informacij, pridobljenih iz javno dostopnih virov. Pri tem gre za specialne ukrepe, ki posegajo v običajne in že utečene sistemske rešitve. Kako bodo ukrepi dejansko izvedeni in kako bodo učinkovali in bili uresničeni s strani pristojnih institucij, ni mogoče popolnoma napovedati. Vsebine, ki jih pripravlja Odvetniška družba Neffat v svojih prispevkih na Neffat Law Blogu, so zato informativne narave in ne predstavljajo pravnega ali poslovnega nasveta. Za posamezna vprašanja in informacije se lahko obrnete na nas: info@neffat.si.
Odvetniška družba Neffat in partnerji o.p., d.o.o.
Miklošičeva cesta 18, 1000 Ljubljana, Slovenija
Avtorji: Spletna Postaja
Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje
Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.